Egészséges életmód – karácsonykor is!

Hamarosan itt a karácsony, az év végi leállások, pihenés és nagy evések időszaka. Ilyenkor bárki könnyen felszedhet magára néhány kilót, még az is, aki hízásra nem hajlamos. Egy kis odafigyeléssel és tudatossággal azonban elkerülhetjük a kilóink gyarapodását!

Hirdetés:

Több felmérés mutatta már ki, hogy a karácsi ünnepek alatt átlagosan két, két és fél kilót is hízunk, amihez közérzetünk romlása is hozzájárul : ki ne érezte volna már magát túlsúlyosnak vagy éppen telítettnek az ünnepek környékén! Nem kell ennek azonban idén is így történnie, van lehetőség változtatni a megrögzött szokásokon és a mértéktelen étkezés helyett ezúttal egészségesebben megélni az ünnepeket. A túlevés nem csak a közérzetünkre van rossz hatással, hanem szervezetünket is megterheli. Lássuk, hogyan változtathatunk ezen!

Felejtsük el a hagyományos karácsonyi ételeket!

A hagyományos, karácsonykor szinte kötelezően elkészített ételek (kivéve a halas ételeket) nem kedveznek a kilóinknak, hiszen általában magas a zsír- és cukortartalmuk és nehezen emészthető, nehéz ételek. Ha még sokat is fogyasztunk belőlük, akkor garantált a gyomorégés, teltségérzet, hányinger, görcsök. Hogy ezeket megelőzzük, tartsuk be az alábbi néhány tanácsot: részesítsük előnyben a halas ételeket, karácsonykor ebből úgyis készül egy-két fogás, inkább ezeket fogyasszuk! A hal könnyű étel, nagyon egészséges, hiszen esszenciális zsírsavat tartalmaznak, emellett gazdag kalciumban, vasban, cinkben, jódban, szelénben és B-vitaminban. A hal mellett ne a zsíros, húsos ételeket, hanem a salátákat, zöldségeket keressük a karácsonyi asztalon! Ezek sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, nyersen fogyasztva a legegészségesebbek, és gyakorlatilag korlátlanul fogyaszthatók, nem terhelik a szervezetünket. Érdemes az ünnepekkor a húsok mellé köretként is zöldségféléket tálalni.

Diós-mákos bejgli a karácsonyi asztalra

Az ételek elkészítésénél részesítsük előnyben a zsírszegény elkészítési módokat, tehát zsírban, olajban sütött húsok helyett együnk grillezett, gőzölt vagy párolt fogásokat, hiszen ezek sokkal egészségesebbek!

Ne nassoljunk a főétkezések között!

Alapszabály: karácsonykor kerüljük a nassolást, csak a főétkezésekkor fogyasszunk ételt. A folyamatos étkezés ugyanis nagy terhelést jelent a szervezetünkre nézve, hiszen sok kalóriával gyarapít bennünket. Ha édességre vágyunk, akkor azt a főétkezés után desszertként fogyasszuk, és nassolnivaló gyanánt rágcsáljunk zöldségeket, gyümölcsöket.

Alkoholtilalom és sok folyadék

A megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztására az ünnepek alatt is figyeljünk oda, és a folyadék ne alkohol legyen. Alkoholt csak kismértékben fogyasszunk, hiszen ez nagyon romboló hatással van az egészségünkre nézve. Ugyanígy a cukros üdítők, melyek rengeteg cukrot tartalmaznak, amennyire csak tudjuk, mellőzzük őket, és igyunk vizet, ásványvizet!

Az ünnepek alatt is lehet mozogni

Sőt! Kötelező a mozgás! A karácsonyi szünetben nem úgy alakul a napirendünk, mint az átlagos hétköznapokon, ám ekkor is iktassuk be napirendünkbe a megszokott mozgásformákat: kocogjunk vagy ússzunk egyet! Egy nagy és intenzív sétával is kiválthatjuk a mozgást, ha ezt mindennap megtesszük.

A sportos és egészséges életmódhoz több tippet itt találhat

Ha tetszik, jelezd nekünk:

Vélemény, hozzászólás?