Ferenc pápa online is népszerű

Ferenc pápa a twitterenFerenc pápa rendkívül népszerű, azon túl, hogy az arcképével a naptártól a hűtőszekrénymágnesig mindent el lehet adni, online is rengeteg követője van.

A pápának van nyilvános twitter fiókja (képünkön), nem véletlen, hogy Russel Crowe ezen keresztül akarta a figyelmébe ajánlani Noé című filmjét. Ferenc pápa elfogadta az internet létezését, sőt egyenesen isten ajándékának nevezi: „Az internet isten ajándéka, a kommunikáció pedig emberi.”

A Vatikán decemberi adatai szerint Ferenc pápa tavaly március 27-én tartott legelső általános audienciája óta kilenc hónap alatt több mint másfél millióan vettek részt a Szent Péter téren és a vatikáni audienciateremben tartott általános audienciákon. Ebbe nem számolták bele azokat, akik jegy nélkül voltak jelen az egyházfővel való találkozókon és például a Szent Péter tér széléről hallgatták.

Ferenc-effektusról hallani Rómában, ahova egy év óta zarándokok tömege érkezik az új pápához. 2013-ban az olasz fővárosban 66 százalékkal több turista fordult meg, mint egy évvel korábban, és ez az idegenforgalomban dolgozók szerint az egyházfőnek köszönhető. Húsz százalékkal nőtt a latin-amerikai turisták száma is. Antonio Paolucci, a Vatikáni Múzeum igazgatója Ferenc pápának tulajdonította, hogy tavaly a múzeum látogatóinak száma túllépte az ötmilliót. Megelégedéssel nyilatkoztak a Vatikán körüli szuvenírárusok is, akik szerint Ferenc pápa arcképével mindent el lehet adni a naptártól a hűtőszekrénymágnesig – XVI. Benedekkel ellentétben, akihez nem illett, hogy pólókra nyomtassák arcképét.

Giuseppe Costa, a Libreria Editrice Vaticana vatikáni kiadó igazgatója szerint az olaszországi katolikus könyveladás mértéke 4 százalékkal emelkedett éppen az utóbbi tizenkét hónapban Ferenc pápáról megjelent tucatnyi kötet miatt. Jorge Mario Bergoglióról korábban keveset és csak spanyolul lehetett olvasni. Most életrajzokat írnak róla, kiadták beszédeit és anekdotáit, Ferenc pápáról már képregény és matricás album is készült. Az idei farsangon a Szent Péter téren apró fehér ruhás pápának beöltözött gyerekek ünnepeltek.
Március 5-én indult az az egyházfőnek dedikált Il mio papa (Az én pápám) című olasz hetilap 3 millió példányban.

Ferenc pápa népszerűsége nem korlátozódik Rómára. A Google keresőprogramon tavaly Ferenc pápa nevét klikkelték a legtöbbször, Barack Obama amerikai elnököt is megelőzve. Azt tudni kell, hogy az amerikai elnök nagy tisztelője a szentatyának! A @pontifex pápai Twitter-fióknak már több mint 12 millió követője van, és rajtuk keresztül összesen hatvanmillióan olvassák az egyházfő mindennapi, 140 karakteres üzeneteit. A legtöbben spanyolul (5 millióan) és angolul (3,7 millióan).

Az internetet Isten ajándékának nevező Ferenc pápa nem idegenkedik attól, hogy a hívők mobiltelefonjára is felkerüljön: az egész világot bejárta az a selfie, amelyet olasz fiatalok készítettek a pápával közösen. Ferenc pápa repülő Supermanként egy Vatikán közeli római ház falára festett graffitin is megjelent, és ezt a Vatikán azonnal feltette a Twitter-oldalára.

Ferenc pápát a Time amerikai magazin és a francia Le Monde is az Év Emberének választotta, és a Rolling Stone magazin címoldalára is felkerült, bár az utóbbit Federico Lombardi szentszéki szóvivő nem helyeselte.

Forrás: MTI | 2014. március 06.

Scroll to top