Egészséges életmód – karácsonykor is!

Hamarosan itt a karácsony, az év végi leállások, pihenés és nagy evések időszaka. Ilyenkor bárki könnyen felszedhet magára néhány kilót, még az is, aki hízásra nem hajlamos. Egy kis odafigyeléssel és tudatossággal azonban elkerülhetjük a kilóink gyarapodását!

Több felmérés mutatta már ki, hogy a karácsi ünnepek alatt átlagosan két, két és fél kilót is hízunk, amihez közérzetünk romlása is hozzájárul : ki ne érezte volna már magát túlsúlyosnak vagy éppen telítettnek az ünnepek környékén! Nem kell ennek azonban idén is így történnie, van lehetőség változtatni a megrögzött szokásokon és a mértéktelen étkezés helyett ezúttal egészségesebben megélni az ünnepeket. A túlevés nem csak a közérzetünkre van rossz hatással, hanem szervezetünket is megterheli. Lássuk, hogyan változtathatunk ezen!

Felejtsük el a hagyományos karácsonyi ételeket!

A hagyományos, karácsonykor szinte kötelezően elkészített ételek (kivéve a halas ételeket) nem kedveznek a kilóinknak, hiszen általában magas a zsír- és cukortartalmuk és nehezen emészthető, nehéz ételek. Ha még sokat is fogyasztunk belőlük, akkor garantált a gyomorégés, teltségérzet, hányinger, görcsök. Hogy ezeket megelőzzük, tartsuk be az alábbi néhány tanácsot: részesítsük előnyben a halas ételeket, karácsonykor ebből úgyis készül egy-két fogás, inkább ezeket fogyasszuk! A hal könnyű étel, nagyon egészséges, hiszen esszenciális zsírsavat tartalmaznak, emellett gazdag kalciumban, vasban, cinkben, jódban, szelénben és B-vitaminban. A hal mellett ne a zsíros, húsos ételeket, hanem a salátákat, zöldségeket keressük a karácsonyi asztalon! Ezek sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, nyersen fogyasztva a legegészségesebbek, és gyakorlatilag korlátlanul fogyaszthatók, nem terhelik a szervezetünket. Érdemes az ünnepekkor a húsok mellé köretként is zöldségféléket tálalni.

Diós-mákos bejgli a karácsonyi asztalra

Az ételek elkészítésénél részesítsük előnyben a zsírszegény elkészítési módokat, tehát zsírban, olajban sütött húsok helyett együnk grillezett, gőzölt vagy párolt fogásokat, hiszen ezek sokkal egészségesebbek!

Ne nassoljunk a főétkezések között!

Alapszabály: karácsonykor kerüljük a nassolást, csak a főétkezésekkor fogyasszunk ételt. A folyamatos étkezés ugyanis nagy terhelést jelent a szervezetünkre nézve, hiszen sok kalóriával gyarapít bennünket. Ha édességre vágyunk, akkor azt a főétkezés után desszertként fogyasszuk, és nassolnivaló gyanánt rágcsáljunk zöldségeket, gyümölcsöket.

Alkoholtilalom és sok folyadék

A megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztására az ünnepek alatt is figyeljünk oda, és a folyadék ne alkohol legyen. Alkoholt csak kismértékben fogyasszunk, hiszen ez nagyon romboló hatással van az egészségünkre nézve. Ugyanígy a cukros üdítők, melyek rengeteg cukrot tartalmaznak, amennyire csak tudjuk, mellőzzük őket, és igyunk vizet, ásványvizet!

Az ünnepek alatt is lehet mozogni

Sőt! Kötelező a mozgás! A karácsonyi szünetben nem úgy alakul a napirendünk, mint az átlagos hétköznapokon, ám ekkor is iktassuk be napirendünkbe a megszokott mozgásformákat: kocogjunk vagy ússzunk egyet! Egy nagy és intenzív sétával is kiválthatjuk a mozgást, ha ezt mindennap megtesszük.

A sportos és egészséges életmódhoz több tippet itt találhat

Ha tetszik, jelezd nekünk:

Címlapról:

A vidéki doktor 21. évad 2. rész tartalma

A vidéki doktor Német tévéfilmsorozat
Osterloh professzor császármetszést végez, ezzel megmenti Maren és kislánya életét. Louisa egészségesen jön a világra. Dr. Jan Bergmann, az újdonsült apa...
Tovább

Jóban Rosszban sorozat 3309. rész tartalma

Jóban Rosszban televíziós sorozat
Konrád alkudozik Rudasékkal, hogy megmentse Alizt és magát. Konrádék megmenekülnek, de az új gengsztereken nem sikerül fogást találni. Kardos és Dóra
Tovább

A betolakodó 1. évad 26. rész tartalma

A betolakodó sorozat
Junior elhatározza, hogy megszökik Tanjával, csakhogy Tanja is megtudja a szörnyű igazságot. Maricruz kolostorba akar vonulni, nehogy Aldon áll...
Tovább

Vélemény, hozzászólás?