Együnk görögdinnyét, mert egészséges

Görögdinnye - érdekességek, információk a görögdinnyéről
Vajon mennyire egészséges az a gyümölcs, melynek jelentős része víz? A görögdinnyét elsősorban nem a vitamin, vagy ásványi anyag tartalma miatt fogyasztjuk, hanem azért, mert a kánikulában a lehűtött gyümölcs jól esik az embernek. Pár gondolat a görögdinnyéről.

A görögdinnye Afrikában őshonos, tökféle növény, mely csak a középkor elején honosodott meg Európában és Ázsiában. Alakja gömbölyű vagy hosszúkás, színe belül élénkpiros, kívül sötétzöld, vagy zöld csíkos. Ha már megérett a gyümölcs, akkor a héjának külső, vékony rétegét könnyedén lekaparhatjuk. Azt mondják, hogy a dinnye akkor érett és finom, ha kopogtatásra kongó hanggal válaszol. Egy másik megfigyelés szerint az érett görögdinnye talaj felőli oldala sárga színű, ellentétben az éretlen dinnyével, amelyiken a folt fehér.

A gyümölcs minden része hasznosíthat, még a héja is alkalmas emberi fogyasztásra, korábban bemutattuk, hogyan lehet kompótot készíteni belőle. Általában nyersen fogyasztjuk, étkezés előtt előételként, vagy a végén desszertként, esetleg gyümölcssaláta alapanyagaként is felhasználható. Egyes ínyencek esküsznek a rumos görögdinnyére. Vagy injekciós tűvel próbálják beoltani a rumot a gyümölcsbe (nekünk ez nem szimpatikus), vagy az ízlésesen kivájt dinnyegömböcskéket áztatják/locsolják rumos lével(+1).

Mennyire egészséges a dinnye?

A görögdinnyében vitaminok, ásványi sók alig találhatók, elsősorban frissítő, hűsítő hatása miatt fogyasztjuk. Cukortartalma magas, víztartalma pedig meghaladja a 90%-ot! Sok leve miatt kiváló vizelethajtó hatású, tisztítja a veséket, a vért és a húgyutakat, segít rendben tartani a máj koleszterinszintjét. Fogyókúra esetén kitűnő táplálék, mert kalóriaszegény, de rendkívül laktató. Ma már rengetegféle diéta létezik, így van görögdinnye diéta is.

{adinserter 4}

Ha tetszik, jelezd nekünk:

Vélemény, hozzászólás?

Scroll to top