Egészséges táplálkozás: ne maradjanak el a rostok!

Egészséges táplálkozás: ne maradjanak el a rostok! Kimerülten ébred reggelente, és úgy érzi, nincsen energiája semmihez? Emésztési problémákkal szembesül napi szinten, és nem tudja, hol rontja el az étkezéseket? Gondolt már arra, hogy esetleg nem fogyaszt elegendő zöldséget és gyümölcsöt?

Nem csak vitamintartalmuk miatt érdemes minden étkezéskor enni ezekből az alapanyagokból, hanem magas rosttartalmuk okánál fogva is. Sok esetben az elhízásért, a szervezet elsavasodásáért és a rossz emésztésért is az elégtelen rostbevitel tehető felelőssé. Az egészséges táplálkozás alapelveit követve tehát rendkívül fontos lehet, hogy elegendő zöldséget, gyümölcsöt és energiát biztosító teljes kiőrlésű gabonát vegyen magához, hiszen mindezeken közérzete mellett egészségi állapota is múlhat. Az igyteljesazelet.hu szakemberei is úgy vélik, hogy az egészséges táplálkozás szerves részét kell, hogy képezzék a rostok, hiszen számos jótékony hatással bírhatnak az emberi szervezet működésére.

Felejtse el az elhízást!

Napjainkban korosztálytól függetlenül sokan szenvednek a plusz kilók jelentette tehertől, melyek komoly egészségügyi kockázatot is jelenthetnek. Az állapot megelőzhető, a felesleg pedig leadható rostos alapanyagok rendszeres fogyasztásával. Nem véletlen képezik a zöldségek és gyümölcsök szinte minden diétás étrend alapját, ugyanis rosttartalmuknak köszönhetően eltelítenek, így segítenek a túlevés megelőzésében.

Azért is hasznosak a rostos alapanyagok, mert fogyasztásukkal szinte átpucolhatjuk szervezetünket. Felgyorsítják az anyagcserét, valamint megszabadítanak a belekben lerakódott salakanyagoktól is. A rendszeres, egészséges széklet nélkülözhetetlen ahhoz, hogy közérzetünk jó legyen, és szervezetünk ne legyen tele méreganyagokkal. Gyermekeknél például megfigyelték, hogy ha nem rendszeres székletük, akkor az elhízás veszélye mellett ingerültséggel, feszült állapottal is gyakran találkozni az érintettek esetében. Rendkívül fontos tehát, hogy az egészséges táplálkozás alapelveit és a rostok fogyasztásának szükségességét szülőként velük is megismertesse, és a csokoládé helyett inkább egy almát csempésszen az uzsonna dobozukba. Mint sok más, ez is nevelés kérdése, így jó példával elöl járva a gyermekek is elsajátítják majd rostos ételek szeretetét.

Maradjon egészséges!

A rostokról bebizonyosodott, hogy a normál testsúly és a salaktalanítás mellett egy sor betegség tüneteit is képesek lehetnek enyhíteni. Ellátják a szükséges mikrotápanyagokkal a szervezetet, így óvnak a hiánybetegségek kialakulásától. A magas vérnyomás és koleszterinszint értékei is csökkenhetnek hatásukra, de akár a cukorbetegségtől sem kell tartanunk, ha testsúlyunkat kordában tartjuk, és elegendő rostos gyümölcsöt, zöldséget és teljes kiőrlésű gabonát fogyasztunk.

Hogyan együnk több rostot a mindennapokban?

Célszerű már a bevásárlásnál kezdeni az erre való tudatos odafigyelést. A hagyományosabb köretek helyett érdemes olyan alapanyagok mellett dönteni, mint a barna rizs, a köles, a hajdina, vagy a bulgur. A gyors felszívódású szénhidrátokat tartalmazó lisztes, cukros ételeket egyszerűen hagyja a boltban, helyettük viszont legyen tele hűtője mindig gyümölcsökkel és zöldségekkel.

A hétköznapi rohanásban is részesítse előnyben a tiszta táplálkozást, és a húsok mellett ne feledkezzen meg a friss, rostos finomságokról sem. A gyerkőcnek csomagoljon teljes kiőrlésű gabonából készült szendvicset, és persze nem hiányozhat a gyümölcs sem mellőle. Figyeljen saját magára is, és a gyorsétterem, vagy a sokadik pizza rendelés helyett inkább vigyen magával munkahelyére egészséges köreteket, rostos zöldség-, és gyümölcssalátákat, amelyek biztosan nem telítik majd el, tud tőlük munkájára koncentrálni, és ugyanakkor megadja azt az egészséges energiát is szervezetének, amely szükséges a koncentráció fenntartásához.

Az elegendő folyadékfogyasztás is fontos, hiszen nélküle az egészséges táplálkozás és a rostok fogyasztása nem sokat ér. Fogyasszon sok ásványvizet, gyógyteát, frissen facsart leveket hogy megfelelően hidratált maradjon.

{adinserter 4}

Ha tetszik, jelezd nekünk:

Vélemény, hozzászólás?

Scroll to top